Vips van Vlajo?


Junior ondernemer, leercoach, schooldirectie, droomcoach, partnerbedrijf,... Bij Vlajo ben je een VIP!
En een VIP hoort nu eenmaal thuis in ...the spotlight! Daarom laten we hier elke week een ander verhaal aan bod komen. Verhalen die recht uit het (jonge) ondernemersleven gegrepen zijn. Ze vormen ongetwijfeld een inspiratiebron voor veel ondernemend talent in de Vlaamse scholen. Veel leesplezier!

vrijdag 29 november 2013

Leerkrachten ontdekken het bedrijfsleven!

Vlajo brengt het ondernemersleven tot in de klas, maar we draaien ook wel eens de rollen om. Met het oog op nog meer synergie en ervaringsuitwisseling tussen onderwijs en bedrijfsleven.
Tijdens de Bedrijvendag voor Leerkrachten, die Vlajo op 13 november organiseerde i.s.m. VKW, konden bijna 1000 leerkrachten van het ondernemersleven proeven in 72 bedrijven, verspreid over de 5 Vlaamse provincies.

Etienne de Séjournet, leerkracht Frans en Project Algemene Vakken aan het Technisch Heilig-Hartinstituut in Tessenderlo, was één van de deelnemers: "Ik geef al 38 jaar les, aan leerlingen uit technische en beroepsrichtingen. Als leerkracht vind ik het belangrijk om de vinger aan de pols te houden met wat er in het echte bedrijfsleven gebeurt, om op die manier mijn leerlingen klaar te stomen voor de volgende stappen in hun leven.
In het kader van de Bedrijvendag koos ik voor een bezoek aan ElaN Languages in Heusden-Zolder. Het was boeiend om te ontdekken hoe dit bedrijf haar activiteiten in de markt zet. Het werd een leerrijke namiddag, ook voor mij persoonlijk. Want na mijn pensioen wil ik niet op mijn lauweren rusten, maar mijn taalkennis verder uitwerken naar het bedrijfsleven toe. Het bedrijfsbezoek aan ElaN was voor mij de bevestiging dat talen nog steeds een zeer belangrijke factor vormen in ons onderwijs."




Ook andere bedrijven konden op veel belangstelling rekenen van de leerkrachten. De interesse en de enthousiaste reacties nadien bewijzen dat Vlaamse leerkrachten belang hechten aan ondernemend onderwijs. En dat scholen alles in het werk stellen om hun leerlingen voldoende bagage mee te geven voor hun tocht richting de arbeidsmarkt.