Het concept van een Vlajo Verkoopdag is eenvoudig: de jongeren richten zelf hun stand in en proberen hun producten zo goed mogelijk aan de man/vrouw te brengen. Zo klaar als een klontje? Ja. Fluitje van een cent? Nee, zeker niet.
Voor de jongeren is dit vaak een eerste verkoopservaring en bijgevolg rijzen drempels huizenhoog uit de grond. Des te mooier is het beeld van studenten die de beruchte drempel overwinnen. De ene wat overtuigender dan de andere, maar het moeilijke begin is gemaakt. En daar draait het allemaal om: grenzen verleggen!
Ook voor Cyclo Vision van OLVI Pius X in Zele was het een leerrijke uitdaging. Hun inspanningen en harde werk werden beloond met de prijs voor meest originele mini-onderneming.
Mini-ondernemer Ashley: "Met ons bedrijfje mikken we op meer verkeersveiligheid. We verkopen o.a. kleurrijke zadelhoezen en wiellichtjes. We lieten 200 veilige fietsaccessoires maken door vrijwilligers en 200 door een beschutte werkplaats. Vooral de fietsspaakverlichting is een groot succes."
Er werden nog prijzen uitgedeeld in Sint-Niklaas: Triple C van VTI Zandhoven, Herbs & Things van Sint-Lievenscollege Antwerpen en Take & Bake van de Broederscholen in Sint-Niklaas vielen in de prijzen met hun verkoopsstand.
De beste verkopers vielen dan weer op bij Freasy van Broederscholen Sint-Niklaas en Sankofa van de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen. De jongerenprijs tenslotte ging naar Vinyl Art van Scheppersinstituut in Mechelen.