Vips van Vlajo?


Junior ondernemer, leercoach, schooldirectie, droomcoach, partnerbedrijf,... Bij Vlajo ben je een VIP!
En een VIP hoort nu eenmaal thuis in ...the spotlight! Daarom laten we hier elke week een ander verhaal aan bod komen. Verhalen die recht uit het (jonge) ondernemersleven gegrepen zijn. Ze vormen ongetwijfeld een inspiratiebron voor veel ondernemend talent in de Vlaamse scholen. Veel leesplezier!

donderdag 26 september 2013

Vlajo versterkt haar team!

Vlajo is er graag voor haar VIPS. Van lager tot hoger onderwijs, van De Panne tot Maasmechelen...elke dag staan Vlajo-medewerkers klaar voor leerkrachten, directies, scholen,...
Een sterk team, dat de ondernemers van morgen maar al te graag in the spotlight plaatst.

Maar vandaag draaien we de rollen even om. Het Vlajo-team werd recent versterkt en telt nu 29 enthousiaste medewerkers, met een passie voor onderwijs & ondernemen! De meest verse aanwinsten zetten we, na hun eerste (drukke) werkmaand, in the picture:

Kim Van Eygen versterkt sinds begin dit schooljaar het Vlaams-Brabantse team en is er verantwoordelijk voor alle projecten in het basisonderwijs: "Na 9 jaar ervaring als onderwijzeres had ik zin in een andere uitdaging, zonder het onderwijsveld helemaal te verlaten. Mijn ervaring én mijn overtuiging in ondernemend onderwijs bleken de ideale basis voor deze functie. Het is een job met veel afwisseling en vrijheid, in een organisatie met een visie. Eentje die volledig strookt met de mijne, want ik wil meer leerkrachten informeren over stimuleren van ondernemingszin. Gewoon omdat het essentieel is voor de ontwikkeling van kinderen en hun talenten".


Karen Dejonckheere combineert haar halftijdse job als leerkracht in het KTA in Brugge met een parttime coördinator-functie bij Vlajo. In West-Vlaanderen leidt ze de Jieha- en Stu.be-projecten in goede banen: "Als leercoach begeleid ik zelf nog de studentenbedrijven op het KTA. Ik geloof sterk in de Vlajo-projecten. Vanuit die overtuiging trok de functie en Vlajo als organisatie me aan. De eerste maand was eentje vol uitdagingen én met fijne ontmoetingen...Leerlingen en leerkrachten hebben me met hun frisse ideeën echt aangenaam verrast. Ook in de Westvlaamse uithoekjes. Ja, we hebben toch een opvallend grote regio!"



Voor Kim Ayyad is het allemaal niet meer zo kersvers, maar ze is wél de meest recente collega op de centrale dienst van Vlajo. Ondertussen is ze al geroutineerd in haar functie als dossierbeheerder: "Ik sta de jonge ondernemers bij in hun boekhouding en administratie, maar daarnaast werk ik ook actief mee aan projecten en Vlajo-evenementen. Een job met heel veel afwisseling én contact met jongeren. Bovendien is het Vlajo-team top. Ik had het nergens anders meer naar mijn zin kunnen hebben."